Reconeixements i emotivitat a la 9a Nit de l’Esport de VNG20 de juny de 2014

El món de l’esport rep els reconeixements pels èxits de la temporada, en un acte organitzat per Canal Blau TV  i  l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

L’auditori de Neàpolis va acollir divendres al vespre la 9a edició de la Nit de l’Esport. Un acte, organitzat per Canal Blau televisió i l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, que té com a objectiu reconèixer els èxits assolits durant la temporada pels diversos clubs de la ciutat, tant a nivell col·lectiu com individual, així com també a les persones que per la seva trajectòria han estat un referent en la promoció de l’esport.

a 14500641091_7b0b73b620_h

La vetllada va començar amb els Premis Adarrò, amb els quals es ret homenatge a les persones de Vilanova i la Geltrú que han estat un referent per a l’esport vilanoví, treballant de forma altruista pel foment de l’esport i els seus valors. Els premiats en aquesta categoria van ser Jorge Capapey Larrosa Corredor de motocròs amb l’equip Bultaco. Campio de Catalunya i d’Espanya en diverses ocasions, entre els anys 1964 i 1977, i Josep Maria Franco Gimenez i Miquel Alentorn Mañé. Els impulsors i pioners del grup d’espeologia de l’A.E.Talaia.

El Premi Far reconeix l’esdeveniment més destacat de la temporada de l’esport vilanoví. Un premi que el jurd 14502663474_d1ecd5cf2f_hat ha volgut concedir a la Regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú per la seva aposta en l’organització de l’arribada de la penúltima etapa de la 94è edició de la Volta a Catalunya. La redacció d’esports de Canal Blau segueix habitualment tots els partits dels dos primers equips de la ciutat d’hoquei i futbol, C.P.Vilanova masculí i femení i C.F.Vilanova. Fruit d’aquest seguiment es va decidir atorgar un premi als jugadors/es més valuosos de cada equip. Així, el premi MVP del C.F. Vilanova va ser per Jordi Prades, mentre que Esteve Pujals i Maria Figuerola var ser els MVP del C.P. Vilanova en categoria masculina i femenina.

Un altre dels premis atorgats durant la Nit de l’Esport van ser els Premis Pasífae, en reconeixement a aquells o aquelles esportistes que en categories absolutes han estat campions o campiones de Catalunya, han pujat al podi en campionats d’Espanya o torneigs de nivell superior, així com aquells equips que han aconseguit ascensos de categoria. A nivell col·lectiu els premiats van ser l’equip de Korfball del C.E.Vilanova, els equips B i C de Tennis Taula del Club de Tennis Taula Vilanova, l’equip d’Escacs de la Gran Penya, el Club Handbol Vilanova, l’equip de patinatge de la Fundació Esport Base Vilanova, l’Escola Chois Vilanova, els equips de Pàdel del Club Tennis Vilanova i del Club Pàdel Parc del Garraf, i l’equip Tsunamis Rolly Roller Vilanova, d’hoquei en línea. En categioria d’esports adaptats els premis van ser pel Club Alfà i pel Club Esportiu Joves Vicuven. En categoria individual, els Premis Pasífae van ser per Raul Colorado, en natació, Cate Ortega en hoquei, Marc Duran i Oriol Monzó en tennis taula, Igor de Castañeda en karate, Meritxell Bachero en patinatge, Joan Font en ciclisme, Víctor Peña en atletisme, i per la jove Neus Múrcia, en motociclisme.

e 14502658114_5a4a80e362_h

Els Premis Volerany reconeixen la bona temporada o trajectòria esportiva a nivell col·lectiu i individual. En categoria d’entitats i/o esportistes federats els premiats van ser Rafa Monzó en Tennis Taula i Isaac Carbonell en ciclisme. El premi a la trajectòria esportiva va ser pel Club Esportiu Fons Vilanova, pel Grup de Marxes de l’AE Talaia, per l’organització de l’Eurockey Cup U15, per l’equip X Terra, i la corredora Cristina González, per Paco Martínez i la junta del CBàsquet Samà, per l’alpinista Pere Marcé, pels jugadors de futbol platja Alex Morillas i Marc González. També van rebre el premi el jugador de bàsquet Miquel Salvó, així com Oriol Pagès, actualment ajudant de l’entrenador del primer equip del Barça de Bàsquet, i Alex Muscat, en vela.

La cerimònia de la Nit de l’Esport va finalitzar amb el lliurament dels premis a millor progressió, millor entrenador i millor esportista, en categoria masculina i femenina. Segons el jurat, el guanyador en l’apartat de millor progressió va ser per Marc Soler.  També estaven nominats en aquesta apartat Neus Múrcia i Oscar Herrando. El premi al millor entrenador va ser per Jordi Mier, del CP Vilanova.  El van acompanyar com a finalistes M.Carmen Garcia i Agus Isabel.  El premi a la millor esportista femenina va ser per Cate Ortega.  Van ser finalistes en aquesta categoria Patrícia Rubio i Olga Gandia.  I per últim, el premi al millor esportista masculí va ser per Miquel Salvó.  Alex Muscat i Marc Duran van ser finalistes al premi. L’acte, que va comptar amb l’assistència de l’Alcaldessa de la ciutat, Neus Lloveras, les regidores de govern Blanca Albà i Glòria Garcia, i del regidor no adscrit Francis Àlvarez, va finalitzar amb una fotografia de tots els premiats. Canal Blau televisió va retransmetre la gala de premis.

img_48058555_1
VIDEO resum de la Nit de l’Esport 2014